2012 m. kovo 31 d., šeštadienis

43. Paulo Coelho „Alchemikas“

Paulo Coelho O ALQUIMISTA
Puslapių skaičius: 187
Leidykla: Vaga, 2008m., Vilnius.
Iš kur gavau? Iš bibliotekos.

Vertinu: 1/4 (1 - nelabai patiko, nerekomenduoju, 2 - gal ir visai nieko, bet..., 3 - visai gera, nesigailiu skaičius, 4 - žiauriai patiko ir įstrigo, visiems rekomenduoju!)

Labai populiari labai populiaraus rašytojo knyga, kuria atsitiktinai radau pačioje lentynos apačioje. Galėtų tokias populiarias knygas ir labiau matomoje vietoje padėti. :) Iš Coelho knygų esu skaičiusi „Veronika ryžtasi mirti“. Apie ją mokykloje net recenziją pernai turėjau rašyti. Tai va, ta knygelė man visai patiko, istorija patraukė priešingai negu „Alchemike“..

Iš kart pasakysiu, kas man čia nepatiko, kad net vienetą skyriau. Nepatiko tai, kad visos knygoj pasakytos mintys atrodo jau „sukramtytos“ ir tik pakištos tau po nosim. Tos mintys „plikos“, pasakytos tiesiai šviesiai, nepaslėptos, tau nereikia jų pritaikyti savarankiškai, tiesiog taip pasakyta ir taip yra. Nesakau, kad nepritariu toms mintims išsakytoms knygoje (vėliau net įdėsiu tas, kurias išsirašiau), bet man tiesiog nepatinka pateikimas. Kai kurias citatas jau buvau girdėjusi ir nenuostabu, juk tokia populiari knyga daug kur cituojama. Koks nors labai gilus žmogus čia prisirinktų daug citatų, kurias galėtų užsidėt facebooke ant sienos. :)

Asmeninė Legenda, Pasaulio Kalba, Didysis Kūrinys, viską parašiusi Ranka.. Tokie ir panašūs epitetai kartojami labai dažnai ir mane tai pradėjo nervinti. Kartais būdavo nuobodu, nes viskas tas pats per tą patį. Pavyzdžiui, kad ir Hesse's „Stepių vilkas“, kaip knyga apie savęs paieškas man patiko žymiai labiau, negu šis „Alchemikas“..

Mano nuomone tokia knyga turėtų sujudinti tavo sielą, sukelti virpulį, norą keisti gyvenimą, siekti tos vadinamosios Asmeninės Legendos, priversti pergalvoti savo vertybes, sujudinti žemę po kojomis. Tiesiog sukelti daug minčių. Bet manęs ji nepalietė ir nesujaudino. Kartais net atstumdavo ta savo nuolatine didaktika.

Anotacija: Ši knyga - tai Rytų išminties ir gyvenimo kupina istorija apie kelionę į pasaulio Sielą ir tapimą savimi. Tai nuostabi filosofinė pasaka, dažnai lyginama su Saint-Exupery Mažuoju Princu ir Richardo Bacho Džonatanu Livingstonu Žuvėdra.

„Alchemikas“ išleistas 57 kalbomis 120 šalių (29 000 000 egz.) ir visur turėjo nepaprastą pasisekimą.

1 komentaras:

  1. va va, as ja perskaiciau vien tam, kad suprasciau, ka pasaulis joje tokio surado.. o man tie aprasyti dalykai pasirode pernelyg akivaizdus, kad butu verti demesio :)
    dziaugiuosi, kad as tokia ne viena :D

    AtsakytiPanaikinti