2012 m. kovo 12 d., pirmadienis

37. H. Raideris Hagardas „Karaliaus Saliamono kasyklos“

Karaliaus Saliamono kasyklos
Leidykla Aura, 1991m.
256 psl.
knyga iš močiutės lentynos.

Vertinu: 2/4 (1 - nelabai patiko, nerekomenduoju, 2 - gal ir visai nieko, bet..., 3 - visai gera, nesigailiu skaičius, 4 - žiauriai patiko ir įstrigo, visiems rekomenduoju!)

Nuotykinė literatūra nėra mano mėgstamiausia. Galbūt todėl ir ši knyga nepadarė tokio įspūdžio kokį turėtų. Skaičiau tam, kad pabaigčiau ir viskas. Pati istorija nesužavėjo. Daugiausia dėmesio skiriamo veikėjų gyvenimui kakuanų žemėje, o Saliamono kasykla jau tik pabaigoje užima kelis skyrius. Man nepatiko pasakotojo rašymo stilius, jo įvykių vertinimas. Vis dėlto, knyga seniai parašyta, ne šiuolaikinio žmogaus, tai gal dėl to tas požiūris jo ir pasirodė nekoks.
Be to knyga man pasirodė šiek tiek netikroviška kai kuria prasme. Ne, aš nekimbu prie pačios idėjos. Man tiesiog atrodo, kad jiems kartais per gerai viskas sekdavosi. Pavyzdžiui, užtemimas prasidėjo būtent tą dieną ir valanadą, kurią jiems reikėjo.
Už akių dažnai kliūdavo gramatinės klaidos. Pvz.: „piauti“, „biaurus“. Be to, šį dalyką pastebiu jau ne pirmoje senesnio leidmo knygoje.

Knygos nugarėlė: Žinomo anglų rašytojo H. R. Hagardo (1856 - 1925) knyga „Karaliaus Saliamono kasyklos“ - nuotykių romanas. Jo siužetas suintriguoja nuo pirmųjų puslapių ir įtampa neslūgsta per visą knygą, kuriose vaizduojamos paieškos legendarinių karaliaus Saliamono aukso ir deimantų kasyklų, pagal afrikiečių padavimus buvusių kažkur neprieinamuose Afrikos kalnuose.

3 komentarai:

  1. Tai velnys... Gerai, kad pas tamstą atkurnėjau, turėjau šitą kngą prie norimų paskaityti, bet va, tikėjausi, kad bus daugiau apie pačias kasyklas ir gal net patį Saliamoną. Spaudžiu "įdomu" nes matyt išgelbėjot man tamsta visą dieną vargo tikintis, kad gal kitame puslapyje, gal kitame...

    AtsakytiPanaikinti
  2. Tais laikais kalbininkų taip ir buvo priimta rašyti tie "piauti" ir "biaurus". Dar mane "žudo" senosiose knygose atskrai rašomas "gal būt" :D

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Tai aš ir pradėjau galvoti, kad čia kažkokia taisyklė anksčiau buvo, nes kai jau ne vienoj knygoj pastebi, darosi įtartina. :D

      Panaikinti