2011 m. lapkričio 27 d., sekmadienis

19. John Irving "Pasaulis pagal Garpą"

Puslapių sk.: 544
Originalus pavadinimas: THE WORLD ACCORDING TO GARP
1994m. leidimas. (Knyga parašyta 1978m.)
Leidykla: Valstybinis leidybos centras

Pasaulis pagal Garpą
Gaila, kad neradau normalaus tos knygos viršelio, kurią aš skaičiau, to senesnio leidimo. Visos arba labai mažos arba url blogas. Tad įdėjau tokią.
Ak, jaučiuos atlikus žygdarbį, pirmą kart skaičiau Irvingą ir dar populiariausią jo knygą. Knyga tikrai stora, nemaniau, kad įveiksiu, bet kaip matot, jeigu rašau čia, reiškia pavyko! :) Kadangi kaip jau sakiau, skaičiau seną leidimą, ten raidės tokios mažytės ir smulkios, kartais būdavo tikrai sunku skaityti.

Pasaulis pagal Garpą“, nuo pasirodymo 1978 m. sulaukęs 25-ių laidų, tebėra J. Irvingo prozos viršūnė. Tai romanas, kuriuo autorius teigia norėjęs „rimtuolius ne kartą prajuokinti, o jautresnes širdis – sugraudinti“. Jam pavyko abu tie dalykai ir dar vienas – priversti susimąstyti apie tokį priešišką ir nesaugų, absurdišką mūsų laikų pasaulį. 1998 m. J. Irvingas apibendrina, jog šis romanas – apie tėvo baimę dėl savo vaikų: „Toji baimė gyvena net mažiausioje „Pasaulio pagal Garpą“ detalėje... Aš nesu netekęs vaiko. Tiesiog esu tėvas, turintis lakią vaizduotę. Ir vaizduotėje aš kasdien netenku savo vaikų“.



John Irving
Knyga, man patiko. Tikrai patiko. Galbūt, kartais jaučiausi šiek tiek per jauna šiai knygai, vis dėl to, visokiausių nešvankybių, kartais net vulgarybių čia yra daugiau negu kitose knygose. Bet tikriausiai tai prideda knygai daugiau žavesio.
Pats T.S. Garpo personažas man labai įstrigo ir patiko. Knygoje vaizduojamas labai ilgas laiko tarpas - visas jo gyvenimas. Pačios istorijos vingiai kartais buvo tokie netikėti, personažai, jų įpročiai, asmenybės kartais tokios keistos bei netipiškos tikriausiai tai ir neleisdavo padėti knygos.

Rašymo stilius man patiko. Galbūt buvo kai kur nereikalingų detalių, šiek tiek ištempta. Skaitant paskutinį skyrių apėmė keistas jausmas. Ne liūdesys, bet kažkas..



Vertinu: 4/4

1982m. filmas ekranizuotas. Garpą vaidina Robin Williams, Heleną - Mary Beth Hurt , Dženę Fylds - Glenn Close.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą