2011 m. lapkričio 12 d., šeštadienis

17. Mineko Iwasaki "Geišos gyvenimas"

Originalus pavadinimas: GEISHA, A LIFE
Leidykla: Alma littera
Puslapių skaičius: 304psl.

Nuo penkerių metų ji buvo mokoma tapti geiša, gyventi Kioto Gion Kobaus rajone kartu su kitomis tradicinės japonų kultūros atstovėmis ir puoselėti senuosius japonų linksminimosi papročius.
Talentinga moteris tapo tarptautiniu japonų kultūros simboliu.
"Geišos gyvenimas" yra istorija, kartais kelianti liūdesį, kartais verčianti žavėtis, bet visada tikra.


Knyga yra autobiografinė, ją parašė geiša Mineko Iwasaki padedama Rande Brown. Man labai patiko, kad knygoje buvo jos pačios nuotraukų, tikriausiai be jų knyga prarastų daug įdomumo.

Na, man ne itin patiko rašymo stilius. Sausi faktai ir beveik jokio išraiškingumo.
Geišos gyvenimas atrodo tikrai paslaptingas ir gal net stebuklingas. O po šios knygos jis man atrodo pats paprasčiausias verslas. Na, žinoma jis toks visada buvo, tačiau dabar mano akyse neteko savo nepaprasto įvaizdžio.
Pačios Mineko asmenybė man nesukėlė susižavėjimo. Kažkaip beskaitant man vis kliuvo sklindantis pasipūtimas. Nežinau, kodėl man pasirodė, gal tas nuolatinis "Aš buvau geriausia, aš buvau populiariausia"? O dar tas romanas su vedusiu vyru bei  nemokėjimas net elemantariausių buities darbų..
Pabaiga išvis mane galima sakyti, šokiravo. Gal jos neatskleisiu, bet man ji nepatiko. Žinoma, tai jos tikras gyvenimas, kitokios pabaigos negalėjo parašyti, tačiau toks poelgis man atrodo nelabai gražus.


Pliusai: Istorijos autentiškumas, nuotraukos
Minusai: Rašymo stilius.
Vertinimas: 2/4

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą