2011 m. rugsėjo 9 d., penktadienis

4. Tracy Chevalier "Mergina su perlo auskaru"

  Apie ką? Intriguojantis ir labai nuoširdus pasakojimas apie septynioliktojo amžiaus Olandiją. Psichologiškai subtiliai vaizduojama menininkų sluoksnio, kurima romane atstovauja žymus to laikmečio dailininkas Johanesas Vermeris, šeima bei aplinkam ir neturtingųjų būties paveikslai, įkūnijami jaunos merginos Grėtės bei jos artimųjų. Šiedu visuomenės sluoksniai, vidinė ir išorinė jų gyvenimo tikrovė, pindamiesi romane sukuria emociškai sodrų ir itin informatyvų menininkų "Aukso amžiaus" Olandijos miesto vaizdą.

Nuomonė.  Tikrai labai taikliai aprašyme parašyta, kad tai labai nuoširdus pasakojimas. Skaičiau ir jaučiau jaukumą. Gal dėl to, kad skaičiau po gan žiaurios knygos ("Mizerės"),  tai buvo lyg koks atsikvėpimas.
Grėtė dirba tarnaite dailininko namuose, ji neskaitan visokių namų ruošos darbų, dar turi išvalyto jo studiją. Vėliau ji jam padeda labiau, gamina dažus, kartais pozuoja.
Buvo keistai miela matyti jos reakcijas į savo šeimininką. Visas jų ryšys jau lyg ir "žadėjo" kažkokią tai romantiškesnę pabaigą. Bet vėlgi, taip paprasčiausiai negalėjo būti.
Apskritai man labai patinka knygos, kuriame aprašomas toks ar panašus laikmetis, jos man labai "jaukiai skaitosi".  Todėl šiai, dėl to dedu didelį pliusiuką. :)
Įtampos knygoje didelės nėra, viskas gan ramiai teka, nors žinoma, intrigų namuose nestinga, tiek iš šeimininkės, tiek iš kitos tarnaitės, pagaliau tiek ir iš kai kurių vaikų. Tai paįvairina skaitymą, buvo įdomu, kaip ji susitvarkys su sunkumais ir užduotimis, kurias paskyrė šeimininkas.
Kadangi pati esu susijusi su daile labai, viskas buvo labai artima, todėl ši knyga labai įsiminė ir tikriausiai ją rekomnenduosiu kitiems.

Vertinimas: 4/4 

Šiandien, įdomumo dėlei , peržiūrėjau to paties pavadinimo filmą. 
Grėtę vaidiną Scarlett Johansson, o J. Weermerį - Colin Firth 
Režisierius: Peter Webber
Metai: 2003

Ką manau apie šį filmą? Galiu iškart pasakyti - knyga patiko labiau. Filmas man pasirodė kažkoks skubantis, praleista, mano galva, keletas svarbių detalių. Pavyzdžiui, pradžioje, nebuvo aišku, kodėl Grėtė turėjo išeiti iš namų, jeigu nebūčiau skaičiusi knygos, ko gero bučiau likusi nesupratusi. Toliau, labai mažai dėmesio skiriama šeimai, kažkur dingo jos broliai ir sesės, bei sekmadieninės išvykos namo.  Žinau, filmas neprivalo visiškai tiksliai atkartoti knygos, bet aš asmeniškai to pasigedau.
Man, Colin'as Firth'as nelabai žiūrėjosi dailininko rolėje, truputį kitokio tipo personažą įsivaizdavau.. 
O vat Katarinos personažas mane tikrai įtikino, taip par Pėterio tėvo, nors pastarasis nėra labai svarbus :))) 
Sakiau, kad filme daug kas praleista, tačiau dialogai buvo gan tiksliai atkartoti, kaikur net galėjau nuspėti kas ką sakys. 
Scarlett Johansson susidorojo su savo vaidmeniu, nebuvo didelio atotrūkio nuo mano susikurto vaizdo. Be to, ji tikrai stebėtinai panaši į tikrąją mergina paveiksle. 
Garso takelis man nei patiko, nei nepatiko, toks vidutiniškas.
Pabaiga paliko neaiškumų. Tarnaitė atnešė jai tuos auskarus ir viskas? Neskaičiusiems knygos tikrai turėjo būti neaišku.

Vertinimas: 2,5/4   

Trailer: (radau tik su tokiais hieroglifais :[ )

   

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą